perjantai 17. huhtikuuta 2015

Suuria tunteita

Mun rakkaus musiikkiin ei varmaankaan ole jäänyt epäselväksi ja nyt seuraa lisää ylistystä. WARNING! :D

Musiikki vaan on ihan parasta. Se saa tuntemaan ihan järjettömän määrän tunteita: auttaa niissä tunteissa, joita ei oikein osaa käsitellä, mutta jotka vaan on pakko tuntea ja käydä läpi, koska joskus elämä nyt vaan on. Vahvistaa ilon ja onnen tunnetta osuessaan täydelliseen hetkeen. Tarjoaa ihania matkoja suloiseen menneisyyteen, kannustaa haaveilemaan tulevaisuudesta ja luo uskoa just tähän hetkeen. Ja joskus, kuten mulla tänään, musiikki vaan totaalisesti pysäyttää ja luo tunteita ihan tyhjästä. Sellaisia, joita ei ymmärrä, joita ei osaa yhdistää mihinkään, mutta jotka tuntee ihan älyttömän vahvana, niin että kehokin niihin reagoi (mun tapauksessa itkemällä :D)

Miia Kosunen ja Bed of fire.

Kuva täältä.

Voi hyvä luoja mikä ääni! Aivan valtava, ja se tulee jostain syvältä ja se tulee puhtaasti ja se on vaan kertakaikkisen upea! Niin upea, etten ole varmaan koskaan yhtä upeaa kuullu. Pakko myöntää, etten oo ees seurannu The Voice of Finlandia. Pari viikkoa sitten kuulin ekaa kertaa Miian laulavan, ja olihan se upeaa silloinkin. Ihan TOSI upeaa. Mutta mä olin jo sitäkin aikaisemmin kuullu Jennien laulavan, ja olin ihan ihastunut hänen ääneensä. Sekin tulee niin helposti: avaa vaan suun ja se on siinä. Tänään kuitenkin eksyin satunnaisen sekalaisina hetkinä telkun ääreen kuuntelemaan finaaliesityksiä, eikä Miian esityksen kuultuaan oikein voinu enää edes upeaa Jennietä toivoa voittajaksi. Miia oli aivan ylivoimainen. Ihan hillitön.

Siinä mä sitten istuin sohvalla, kuuntelin mykistyneenä Bed of firen ensimmäisiä sanoja iho kananlihalla. Ensimmäisen pitkän nuotin kohdalla mä jo vollotin :D En voinu sille mitään, tuli sellainen kuristava olo ja sitten alko silmiä polttaa. Ihan tuosta noin vaan ja vain siksi, että joku lauloi niin mielettömän vaikuttavasti ja mahtavasti. Mikä järjetön lahja se on, että saa ihmiset tuntemaan tälleen niin kuin mä nyt? Varmaan jos joku kultin johtajahahmo laulais tällä tavalla ihmisille et nyt tapetaan kimpassa ittemme, niin kaikki olis mukana :D Noh, toivottavasti Miia ei käytä lahjojaan siihen ;)

Miian häikäisevän esityksen voi katsoa täältä (linkki vie Ruutuun).

Kyseinen biisi on ilmeisesti tullut tutuksi Ruotsin (totta kai, kaikki hyvä tulee Ruotsista...) vuoden 2013 Euroviisukarsinnoista (Melodifestivalen), ja pakko laittaa tuokin esitys tähän Youtubesta, koska todella samanlaista pyrotekniikkaa oli käytetty myös Miian esityksessä ja haluan antaa siitä kunnian alkuperäisesitykselle. Eikä tämä Ralf Gyllenhammarkaan huono ole laisinkaan. Ei toki yhtä hyvä kuin meidän Miia, mutta silti. 


Mutta vielä Miiaan.. Kelatkaapa, näin mieletön laulaja tulee Suomesta?! Superrrrr.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi! :)